Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2016 11:22 - Аз обичам Америка (разказ)
Автор: exuded Категория: Лични дневници   
Прочетен: 770 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
АЗ ОБИЧАМ АМЕРИКА   Имам банкнота от сто долара. Върху нея има рисунка, май има нещо специално, която я прави познаваема. Най-вероятно не е фалшива. Зелена е. Не знам защо. Гущери им викат. Няма значение. Не е това сега думата. - Какво е Америка? – попита ме този, който редовно ровеше в кофата. Носеше винаги шапка, но никога една и съща. Сега беше облечен като знаме на Съединените американски щати. Това е намерил, такива знамена се въргалят навсякъде, като демокрация са, все са в боклука. Продължи: - Америка! Това е демокрация! Изплези се и вдигва американското знаме. Не беше българин, нито беше човек. Просто обичаше нещо и се гордееше е с това. Май е прав. Аз по-добре да побързам, да не изпусна трамвая. Нали трябва да работя за нещо си. И аз не знам за какво. Деца имам. Ден или два – пак той. Пак е със знамето. Този път бях тръгнал по-рано, имаше време, трамваят щеше да дойде след десет минути. - Да живее Америка! – Той крещеше все едно, никой не смееше да му каже каквото и да е, всички искаха да живее Америка. Ние живеем в беден квартал, обичаме живота, Америка също, каквото и да е тя всъщност. Попитах го: - Как е в Америка? Той ме погледна. Имаше поглед, но друго май нямаше. Беше бедняк или поне така се беше направил. Носеше чаша, празна беше, а другото го носеше тялото му – съвсем опърпани дрехи, ствол без разклонения. Американец. - Ти ме питаш за демокрацията ли? – отвърна и ми подаде празната чаша. - Не – викам, - за Америка те питам. - Нали за нея крещиш всяка сутрин. Какво е? Той се намръщи. - Никой не пита това- каза. Седна на бордюра и запали конец от палтото си. То цялото беше провиснало. Имаше своя запалка, автоматична. – Ти ще ми дадеш ли пари? - Не- отговорих. Той се усмихна. Всъщност не знам дали беше усмивка. Просто устните му се разшириха. Беше беззъб, но имаше нешо в устата му, изглеждаше зле. Имам вече по-малко от десет минути. Тоя всеки ден е тук. Може да го подмина. Обаче тези сто долара в джоба ми бяха рушвет. Аз обичам рушвета. Корупцията мрязя. Тези сто долара май бяха резултат от корупция. Чудех се къде да ги шитна. - Демокрацията е мъртвородена. Така каза и легна направо върху плочките. Навън беше хладно, но той обича студа. Така ми стори тогава. Нещо лигаво се стичаше от устата му, обаче промълви: - А ти имаш пет минути до нея. Това пък защо го каза? Ядоса ме. - Ей! – ритнах го. – Приличаш ми на онези мои съседи в Драгалевци, дето всичко знаят, обаче нищо не могат. Какво искаш да кажеш! А, пръдльо! Той пръдна жестоко. В своя защита. Чух, че трамваят вече потраква, наближаваше. - Ето ти – дадох му моите сто долара. – Вземи ги. Той се обърна. Спеше му се, погледна банкнотата, пак се усмихна по неговия начин и каза: - Да, тоалетна хартия. Аз обичам Америка.    


Тагове:   Америка,   разказ,   Есе,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: exuded
Категория: Лични дневници
Прочетен: 153874
Постинги: 135
Коментари: 17
Гласове: 36
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930